Een verkoopmakelaar die bij u past!

Wilt u uw woning verkopen? Tegenwoordig wordt dit steeds vaker opgepakt door de woningeigenaar zelf. Maar is dit echt zo gemakkelijk? Wij zijn ervan overtuigd dat dit een zéér complex proces is, dat zeker niet onderschat moet worden. Naast alle juridische en financiële zaken die hierbij komen kijken, moet men ook de emotionele kant van de verkoop van een woning niet vergeten.

Van vooronderzoek tot de koopakte, dit gehele proces wordt opgepakt door de verkoopmakelaar. Het is natuurlijk belangrijk dat u op één lijn ligt met de verkoopmakelaar. Hoe start u nu de zoektocht naar de juiste verkoopmakelaar? Vaak is internet / sociale media een goede start of wellicht hebben uw buurtgenoten een goed advies. Zodra u een selectie heeft gemaakt van een aantal makelaars in de buurt, is het handig om een aantal zaken duidelijk in kaart te brengen. Hoe wordt de makelaar gewaardeerd? Wat voor soort huizen heeft de makelaar reeds verkocht? Waar is de makelaar veelal actief? Hoeveel tijd heeft u? Als u deze zaken duidelijk hebt, is het wellicht handig een vrijblijvend gesprek aan te gaan met één van de verkoopmakelaars op uw lijstje. Het contact moet natuurlijk ook fijn aanvoelen!

Wij, als (verkoop)makelaar in omgeving Westland, lichten graag onze werkwijze toe.

1.    Vrijblijvend gesprek

Wanneer u bij ons kenbaar heeft gemaakt dat u interesse heeft om uw woning te verkopen, nodigen wij u uit voor een kennismakingsgesprek bij ons op kantoor. Tijdens dit gesprek vertellen wij u hoe we precies te werk gaan en wat wij voor u kunnen betekenen als verkoopmakelaar. Tevens kunt u uw wensen aangeven ten aanzien van de verkoop.

2.    Voorstel

Wanneer u besluit met ons in zee te gaan, komen wij bij u langs om de woning op te nemen. Vervolgens, stellen wij een passend voorstel op. We doen een voorstel voor de vraagprijs en bijbehorende marketingactiviteiten (zoals professionele foto’s, plaatsing op onze website, Funda en sociale media kanalen). De vraagprijs wordt gebaseerd op de huidige staat van de woning, eventuele verbouwingen en uiteraard uw wensen. Tevens wordt er een actuele benchmark opgesteld. 

3.    Bezichtigingen, bemiddeling en biedingen

Via onze website, Funda en andere online kanalen komen de  bezichtigingaanvragen binnen. Ook zijn wij actief op sociale media kanalen en maken wij gebruik van de geïnteresseerde lijst die wij continu opbouwen. Omdat we graag iedere geïnteresseerde op de juiste manier willen informeren over de woning, zijn wij persoonlijk geen voorstander van een Open Huis. Door middel van een persoonlijke bezichtiging kunnen wij een geïnteresseerde voorzien van de juiste informatie. Zodoende bieden wij iedere geïnteresseerde een kans om de woning te kunnen bekijken en daarbij de mogelijkheid ons vragen te kunnen stellen. Een aantal dagen na de bezichtiging wordt een geïnteresseerde teruggebeld om de mogelijke interesse en eventuele vragen te bespreken.  

4.    Uiteindelijke verkoop

Wanneer wij in overleg met de verkoper en koper, een akkoord inzake de verkoopprijs en voorwaarden bereiken, worden de vervolgstappen zoals het opstellen van de koopovereenkomst opgepakt. De conceptovereenkomst wordt met beide partijen besproken, waarna deze ter ondertekening aan beide partijen wordt voorgelegd. In het koopcontract worden diverse afspraken nader opgenomen, zoals eventuele ontbindende voorwaarden, roerende zaken, keuze van notaris en uiteraard de datum van overdracht. Zodra de ontbindende voorwaarden zijn verlopen, is de koop officieel en kan de overdracht  bij de notaris plaatsvinden. Als verkoper wordt u vanaf het moment dat u de opdracht aan ons verstrekt tot en met de notaris ontzorgd.

Door goede begeleiding en eerlijk advies brengen  wij iedere opdracht tot een succesvol einde. Bent u benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen en wat wij adviseren voor de verkoop of verhuur van uw woning? Maak gerust een afspraak met ons voor een vrijblijvend gesprek!